Nu är det ju snart halloween, och jag ÄLSKAR halloween!!! Synd bara att jag är lite för stor för att klä ut mig också annars hade jag gjort det också hehe;) I alla fall så kan jag spöka ut mina naglar så mycket jag vill!! Den här gången har jag gjort droppande blod på smutsig bakgrund. Jag använde de här lacken: depend baslack, Kubiss nr. 72, depend nr. 039, Claudia nr. 142 deep love, Essie matte about you och depend topplack. Du behöver de här grejerna också: ett dottingtool, liten pensel (jag använde en akvarell pensel som jag köpt på panduro hobby), en kopp med vatten, en plastficka eller annat underlag i plast som du inte är rädd att smutsa ner och en bit hushållspapper.
Så här gör du:
1. Börja med ett lager baslack och stryk sen på ett eller två lager av ett hudfärgad nagellack, det kanske funkar med andra ljus färger också men hudfärgat är nog bäst.
2. Droppa några droppar svart nagellack på plastfickan, ta den lilla penseln doppa den i vattnet och blanda sen ut lite med det svarta lacket. Smeta sen bara ut det på nageln så att den ser smutsig ut. Det gäller att jobba fort eftersom nagellack torkar fort i vatten, särskilt om det är kallt. Efteråt måste du tvätta penseln i nagellacksborttagning eftersom den har stelnat av vattnet.
3. Stryk sen på ett lager av ett matt topplack, gärna så att nagellacket smetas ut lite.
4. Använd ett dottingtool för att göra blodet. Använd ett blodrött lack, det får gärna vara ganska mörkt, då ser det mer äkta ut. Eller gör som jag blanda det med lite lite svart med hjälp av en tandpetare på plastfickan.
5. Detta är inte nödvändigt men om du vill att designen ska hålla länge, så använd den lilla penseln igen för att stryka på ett vanligt topplack på "blodet". Försök att inte kladda för mycket på det matta för att få den rätta effekten.
6. Dina blodiga naglar är nu klara! Så gå ut och skryt för dina kompisar om dina läskigt snygga naglar!!! Ha en riktigt läskig halloween!!!!!
Av: Linnea



Leave a Reply.