Picture
Den här designen gjorde jag i all hast på julafton innan vi åkte iväg till mormor så den blev lite slarvig. Men snabbt gick det! Jag använde depend baslack, claudia deep love, svart striper, glitterstenar från hm och hm topplack.
Så här gjorde jag:
1. Stryk på ett lager baslack.
2. Stryk på 2-3 lager av ett rött nagellack på alla naglar och låt torka.
3. Använd en svart striper och gör två streck tvärs över nageln på långfingret och måla rosetten. Man kan använda ett dottingtool eller tandpetare för att göra rosetten om man tycker att det är svårt att göra det med en pensel.
4. Stryk på ett lager topplack och tryck dit en rhinestone i mitten på rosetten.
5. Stryk på ännu ett lager topplack så att stenen sitter fast längre.
Jag trodde att stenarna skulle ramla av under natten men idag är det annandag jul och de sitter fortfarande kvar!! Det tog som sagt väldigt lite tid att göra den här designen, jag tror att det tog runt 10- 20 min med torktid.
Linnea




Leave a Reply.