Picture
Idag fick jag min Konad som jag hade beställt på nätet, så självklart satte jag mig och provade. Detta är resultatet! För er som inte vet vad Konad är:
Konad är en speciell form att göra snygga nageldesigner på ett enkelt sätt. För att kunna använda Konad behöver man en platta med mönster på, en  stämpel, en skrapa och speciellt nagellack. Här har jag hittat en bildbeskrivning på hur man gör eftersom det är ganska svårt att förklara hur man gör med ord.
Det kanske är lite svårt att se vad det står så här har ni det på svenska: Stryk på baslack, använd vanligt lack. Stryk på Konad nagellack på önskat mönster/bild på en platta. Skrapa snabbt av överflödigt nagellack från plattan med skrapan. Tryck mjukt med stämpeln på plattan och lyft upp omedelbart. Stämpla mönstret/bilden på din nagel. Avsluta med topplack.

Linnea



Leave a Reply.