Det här nagellacket köpte jag när jag på Ullared när Karin och jag var där. Det är Kubiss nr. 74. Det är väldigt svårt att få den exakta färgen på nagellacket på bild. I verkligheten ser den mest korallrosa ut, men i vissa ljus kan den se orange eller neonrosa ut. Alla nagellack på Ullared kostar ca 10 kr. Vilket gör att det inte är någon större kvalitet på de. Kubiss nya lack som har den här nya och snyggare flaskan har sämre kvalitet än de gamla tycker jag. De nya täcker sämre, det krävs ca 3 lager för att de ska täcka helt. Dessutom lossnar nagellacket efter bara 1-2 dagar, och det bildas på något sätt luftbubblor mellan lacket och nageln på en del naglar. När jag skriver det här har jag haft det här nagellacket på i ca 4 dagar och på tummen och pekfingret har det gått av jättemycket lack. Jag har inte provat de två andra lacken av nya Kubiss än som jag också köpte på Ullared, så jag vet inte om det bara är det här lacket som är dåligt eller om alla nya Kubiss nagellack är dåliga. Det här lacket får betyget 2/5 eftersom det är en väldigt snygg färg för att det var så billigt.

Linnea



Leave a Reply.