Mina naglar är väldigt slitna just nu och därför kommer jag inte göra så många designer på ett tag =(
Istället kommer jag lägga upp en del tips på hur man får starka, långa och hälsosamma naglar =)

Tipsen!
  • Fila ner naglarna och låt de växa från där de är hela och fina!
  • Använd nagellacksremover utan aceton. (Själv har jag trott att ACO´s var utan aceton men jag hadde fel.)
  • Använd inte remover mer än en gång i veckan.
  • Använd baslack/topplack.
  • Låt dina naglar vila ifrån nagellack minst en dag i veckan! 
  • Undvik för mycket kontakt med vatten.
  • Använd en glasfil när du filar naglarna och fila åt samma håll. (För att förebygga att naglarna skivar sig.)
  • Använd nagelbandskräm, nagelolja och handkräm ca en gång om dagen.
  • Använd nagelserum och nagel/nagelbandsrengöring en gång i veckan,
Var rädd om naglarna!

Karin




Leave a Reply.