Picture
såMin nya tomtedesign jag gjorde igår. tar cirka 1 timme till 1 timme och 20 min att göra. Denna designe har jag hittat på själv =). 
Lacken jag använde:
Kicks nr. 044 8glitterröd)
nr. 023 (röd)
nr.033 (grön)
nr. 041 (basecoat)
Mny nr. 126 a (glitter)
Depend nr. 045 (guldglitter)
nr. 106 (silverglitter) 
Topcoat
Viva la diva  nr. 22 (vitt glansigt)
Lumene nr.3 be happy ( ljusrosa)
Mavala nr. 49 (vit)
 nr. 91 (beige)
 Colour fix
Så här gör man:
Båda:
1. Rengör och baslacka naglarna.
2. Måla naglarna med två lager ljusrosa lack (sådant man använder till fransk manikyr)
Paketerna:
1. Använd en pensel till att göra två lager med en ganska bred grön fransk manikyr.
2. Gör ett kors i rött på det gröna.
3. Gör två ovaler till rosetten.
4. Fyll i rosetten med lite guld glitter.
Tomten:
1. Gör en oval cirkel  på långfingret.
2. Gör en triangel på den ovala cirkeln.
3. Ta en pensel och gör "luddet" på luvan.
4.Gör skägget och bollen med en dottintool.
5. Gör munnen med en nål eller liknande.
6. Gör två svarta cirklar med en dottintool till ögonen.
7. Ta en mindre dottingtool och gör vita prickar i de svarta.
8. Ta en nål och gör svarta prickar i ögonen.
Båda:
3. Lacka två lager glitterlack over hela naglarna.
4. Topplacka
Innan jag tar topplacket lägger jag ett lager colour fix eftersom mitt glitter mattar ner lacken. =D          
Ger den här designen 4/5 för den blev väldigt fin och rolig men det tog lång tid att göra! 


imorgon ska jag och Linnea till stan och då blir det kanske några nya lack. Behöver t.ex en ny topcoat eftersom den från kicks suger eftersom den inte torkar utan blir bara en seg gegga som blir full med märken

Karin




Leave a Reply.