Picture
Nu när vintern verkligen har kommit till skåne har det blivit dags för lite vintriga naglar. Först måste jag säga att jag nog tog mig lite vatten över huvudet den här gången. Det var assvårt att rita alla de där pyttiga figurerna med en striper, men resultatet blev hyfsat bra, i alla fall på vänster hand. Jag använde depend baslack, claudia deep love, broadway vit striper och essie matte about you. Så här gör du:
1. Börja med ett lager baslack.
2. Måla två eller tre lager av ett rött nagellack.
3. Använd en striper för att måla de vita figurerna och mönsterna. Detta är väldigt svårt och det tar minst 10-15 min per hand om du vill vara noga.
4. Avsluta med ett lager topplack. Det måste inte vara matt topplack men alla mina andra topplack är ganska kassa! Man skulle kunna stryka på ett lager glitter om man vill det, men det blir lätt lite för mycket och jag föredrar att lägga fokus på detaljern
Sen är allting klart!
                                                                               // Linnea

Anna
12/10/2012 01:22:32 am

Älskar renen! :-)

Reply



Leave a Reply.